בדיקת אתר אינטרנט

עודכן לאחרונה: 15 נובמבר, 2021

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל

איך מבצעים בדיקות לאתר אינטרנט

בדיקת אתר אינטרנט היא נושא חשוב מאוד. לעיתים, הצלחה או כישלון של האתר תלויה בבדיקה זו. בדיקות מסוג זה, אף שייעשו לאחר שהאתר כבר נמצא ברשת, מועילות מאד ועשויות לחשוף תקלות רבות.

ההבדל בין אתר איכותי לאתר בינוני יכול להיות קריטי לחברה העומדת מאחורי האתר. אתר איכותי תמיד יהיה מועדף יותר על מנועי החיפוש וכמעט תמיד ימצא את עצמו מוביל בדירוג התוצאות של מנועי החיפוש. וזאת הודות לבקרת איכות (QA) קפדנית שמתבצעת על האתר ודואגת שיהיה מנוהל ברמה גבוהה מבחינת התוכן ומבחינת התצוגה.

ידוע, הן בתוכנה והן בכל תחום, שבדיקה חיצונית–אובייקטיבית של המוצר תמיד תהיה טובה ומקצועית יותר מבדיקה "פנימית" שהמייצר או המפתח עצמו בודקים. הרי ברור שהבדיקה לא תהיה נקיה דיה ולא תשקף באופן מוחלט את טיב המוצר ובוודאי שלא תחשוף את כל הבעיות והתקלות הקיימות.

ישנם נהלים רבים בתהליך בדיקת תוכנה (QA), אך הדרך הטובה ביותר היא לבצע בדיקות בסיום כל שלב בפיתוח התוכנה או האתר. שכן אז ניתן לגלות בעיות הקלות יותר לתיקון בשלב מוקדם. לאחר הפיתוח, תיקון תקלות עלול להיות יקר יותר.
יחד עם זאת, אף פעם לא מאוחר לבדוק אתר אינטרנט. מומלץ לבצע בדיקות מעת לעת באתר כחלק מהתחזוקה שלו וזאת בכדי שיהיה מותאם לדינאמיות של רשת האינטרנט ומנועי החיפוש וכן בכדי שיהיה אידיאלי למשתמש.

איך מתכונננים לביצוע QA לאתר

  • לפני הבדיקות חשוב להתכונן היטב ולחקור מהי מטרת האתר, מיהו קהל היעד, באלו דפדפנים האתר יפעל, מהירויות חיבור וכו' (כמובן, אלו דברים שראוי להגדיר אותם לפני הקמת אתר אינטרנט).
  • יש לבצע בדיקה מקיפה ומעמיקה של כל אחד מדפי האתר, ביצועים של כל דף, בכדי לבדוק אם אכן האתר פועל כראוי על פי המטרות שהוגדרו לו.
  • יש לבדוק האם האתר ידידותי למשתמש והאם הוא קל לניווט, האם מילוי טופס 'צור קשר' נוח למילוי ואכן מגיע ליעדו.
  • האם הדפים מאורגנים היטב עם כותרות וכותרות משנה? האם יש מספיק טקסט או לחילופין יותר מדי טקסט? האם מילות המפתח מפוזרות היטב בדף? האם כל הקישורים בדף עובדים כראוי? חלק מעבודתו של מקדם האתרים.

בדיקות רספונסיביות

בדיקות רספונסיביות לאתר הם חלק חשוב ביותר בהליך בדיקות איכות ותקינות תצוגת האתר.
כיום העיצוב למגוון גדלי מסך הוא בעל חשיבות גבוהה ביותר שכן גולשים רבים גולשים דרך מובייל או טאבלט ואתר שלא יעמוד בסטנדרט הגבוהה ביותר יפגע בצורה משמעותית בחווית המשתמש לגולש ובהמשך לכך מיקומו בתוצאות גוגל, אחוז ההמרה, זמן השהייה באתר וכו.

בדיקות מהירות לאתר

חלק מחווית המשתמש של אתר אינטרנט הוא מהירות גבוהה.
אתר שיוצג למשתמש באופן מהיר גם במובייל וגם במחשב שולחני יוביל לחויית משתמש טובה וכך הגולש יהנה לשהות זמן רב יותר בתוך האתר ויכיר את פעילות בצורה טובה יותר.
כחלק מהליך בדיקת אתר צריך למדוד את מהירות עלייה שלו החל מהטעינה ועד התצוגה הסופית.
במידה ובודק האתר מזהה בעיות, איטיות שרת, תמונות כבדות אשר מאיטות את הטעינה וכו עליו לתקן או להתריע לגורמים המתתאימים על מנת שיתקנו את הבעיה.

כלים לבדיקת אתר אינטרנט

חלק ניכר מן הבדיקות יכול להיעשות באמצעות כלים אוטומטיים כגון: SELENIUM, כלים און ליין של בדיקות מהירות אתר או באמצעות אתרי אינטרנט המספקים שירותי בדיקות.
ברוב המקרים מדובר בתוכנות חינמיות – Open Source – שקל להשתמש בהן, ביניהם: כלים לבדיקת קישורים, כלים לבדיקת מהירות אתר ולבדיקת ניהול אתר של גוגל ועוד.

לסיכום ניתן לומר שאתר אינטרנט לא שונה מכל תוכנה שצריך לבצע בה בדיקות. הבדיקות באתר מאוד חשובות וישנן השלכות רבות (עסקיות בעיקר) אם לא בוצעו בדיקות באתר בעיתויים שונים.

עוד לפני בדיקת אתר אינטרנט יש תורך בתכנון כל ההיבטים של אתר אינטרנט ושל WEB בכלל, זוהי בעצם עבודתו של מפתח האתרים – על כך אנו לומדים ב קורס Full Stack שלנו.
התהליך של בדיקת אתר אינטרנט מלווה בבדיקות תוכנה שונות – אוטומטיות וידניות – אשר יבדקו את המוצר, הלא הוא האתר, לפני יציאתו לשימוש הגולשים. על כך אנו מדברים בהרחבה בקורס בדיקות תוכנה של Real Time College. הצטרף להצלחה!


תחומי לימוד הכי מבוקשים בהייטק בשנת 2024

יש לכם שאלות? נשמח לדבר איתכם ולענות על הכל
© כל הזכויות שמורות Real Time Group